Saturday, October 25, 2008

"Abah... Jom la shopping...














Pagi-pagi lagi anakku Hani dah ajak pergi shopping. Memang dari semalam lagi aku janji dengan dia nak g shopping. Beli barang2 dapur. Dah habis dah. Dah 2 malam kami makan lauk sardin jer. Sibuk sangat sampai tak sempat nak beli barang2 dapur.

Balik lepas Jumaat, aku tido dulu. Letih. Bini pun dok landing dalam bilik. Keletihan baru balik dari sekolah. Lepas magrib baru kami keluar. Nak kemana tu? Kami cari tempat yang boleh makan dan beli belah. Hhhmmm... KK City Mall dekat jalan Lintas? Ok... Kat sana ada Pasaraya Giant. Abah pecut kereta tapi lepas tu rasa berat semacam... Meragam plak ke kereta nih... Esok je la gi servis... Malam ni kami nak shopping dulu.....

Kami pergi shopping perabihkan duit dulu... Anak-anak aku ni pantang nampak benda2 yang mereka suka... Semua disambar. So, untuk mengelakkannya aku tak lalu la kawasan2 yang dianggap "merbahaya" tu.

Lepas shopping, kami pergi makan dekat Pizza.... Anak aku nak jer.... Wife pun sama... Ada anak murid wife kerja kat situ. Kami order sup 5 mangkuk jer tapi dia kasik sampai 8 mangkuk... Anak-anak suka makan sup kat pizza nih. Tengah sedap dok makan, Hani termuntah plak. Dia demam. Adik2 dia pun cam nak demam gak. Kamai tak habiskan pizza tu. Tapau jer. On da way balik, singgah kat poliklinik di Inanam untuk beli ubat demam dan selsema anak-anak.


1 comment:

azza_irah said...

salam..
moga hani cepat sembuh..