Monday, December 29, 2008

Selamat menyambut Maal Hijrah 1430..




Alhamdulillah, kita masih di panjangkan umur satu hari lagi untuk mengecap nikmat dunia. Sepatutnya kita sedar, dan bersyukur kita masih berpeluang berbuat kebaikan dan memohon keampunan dosa-dosa semalam.

Hari ini, 1 Muharram, cukup bermakna buat kami sekeluarga. 5 tahun lepas, Nur Hani Maisarah selamat dilahirkan. Kalau ikut bulan Islam, hari nilah hari jadi Kakak. Selamat Hari Lahir sayang..Umi n abah saaayang kakak. Wajah kiut, montel itu masih segar dalam ingatan. Semalam tengok video kakak (time umo 2++ tahun) nyanyi lagu raya. Heheh..comel sangat. Time tu, dia montel sangat, sekarang dah kurang makan. Susut la sikit. Tapi tetap kiut. Iman cakap kakak 'tiut girl'.Hehe..yang satu tu pelat abis. Irfan yang bongsu tu pun tak pelat cam dia.. Bongsu ke??

1430 H, apa azam baru ye? Mestila nak jadi yang terbaik..Umi yang terbaik, abah yang terbaik untuk anak-anak, suami n isteri yang terbaik untuk pasangan, anak yang terbaik untuk family, jadi cikgu yang terbaik, bos yang terbaik.. Pendek kata semua yang terbaik je lah. Mudah-mudahan.Semoga tuhan merestui hajat dan azam ini. Amin.

No comments: